راهنمای خرید

راهنمای خرید یخچال (قسمت دوم)

راهنمای خرید یخچال (قسمت دوم)

یخچال تک :

به یخچال هایی گفته می شود که دارای تنها یک درب در جلو می باشند و فقط قابلیت خنک نگاه داشتن مواد غذایی را دارند.

راهنمای خرید یخچال (قسمت دوم)

در این نوع یخچال ها محفظه ای به عنوان یخدان و یا فریز کردن وجود ندارد و تمامی محفظه آن برای خنک نگاه داشتن مورد استفاده می شود. اما تولید کنندگان ایرانی و برند های داخلی برای رفاه حال هموطنان معمولا در قسمت بالایی محفظه یخچال طبقه ای به عنوان جا یخی قرار داده اند که از یک درب کوچک نیز داراست.که در برند های خارجی ، یخچال های تکی جایی برای یخدان ندارند.

راهنمای خرید یخچال (قسمت دوم)

مقدار مصرف و همچنین فضای خالی برای استفاده در این نوع یخچال ها نسبت به یخچال های هتلی بیشتر است . دلیل بیشتر بودن مصرف آن هم به بزرگ بودن موتور یخچال نسبت به نوع قبلی است.

یخچال فریزر :

به دستگاه هایی گفته می شود که دارای 2 درب و 2 محفظه ( یخچال – فریزر ) در یک دستگاه می باشند.

راهنمای خرید یخچال (قسمت دوم)

به دلیل دارا بودن فضای بیشتر و همچنین یک موتور بزرگتر به حجم 4/1 ( که نسبت به مدل های قبلی بزرگتر می باشد) از لحاظ مصرف انرژی نسبت به 2 مدل قبل بیشتر است.

به دلیل جدا بود یخچال از فریزر در هر قسمت شاهد دماهای مختص به خود خواهید بود.در قسمت یخچال این دستگاه ها می توانید دمایی بین 2 تا 8 درجه سانتی گراد را تنظیم کنید و همینطور قسمت فریزر آن نیز دمایی بین 14- و 24- را استفاده نمایید.

به دلیل تنوعی که در شرکت های تولید کننده لوازم خانگی وجود دارد حالت های مختلفی برای یخچال و فریزر های از این قبیل در دسترس است.در بعضی از حالت ها فریزر در بالا و یخچال در پایین و در بعضی فریزر در پایین و یخچال در بالا قرار دارد.

راهنمای خرید یخچال (قسمت دوم)                                             راهنمای خرید یخچال (قسمت دوم)

حال این تفاوت ها این سوال را در ذهن اکثر خریداران به وجود می آورد که : کدام بهتر است؟! فریزر در بالا یا فریزر در پایین؟!

به گفته سرپرست تکنسین های فنی گروه یاس ، هیچ تفاوتی از نگاه فنی در بین این مدل ها وجود ندارد . تفاوت فقط در ظاهر و یکسری امکانات خاص وجود دارد.به عنوان مثال در یخچال فریزر هایی که فریزر آنها در قسمت پایین قرار دارد ، فریزر آنها دارای درب های کشویی است و همچنین فریزر از فضای بیشتری نسبت به مدل دیگر خود داراست.اما در یخچال فریزر هایی که فریزر بالا قرار دارد ، فریزر آنها بدون کشوست و فقط یک فضای باز برای قرار دادن مواد غذایی می باشد.

 

منبع : دانشنامه گروه یاس

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *